Tias Eckhoffs prisvinnende kaffekjele fra 1964 relanseres nå med nye og smarte detaljer. Én av nyvinningene er et patentert filter, som skal sørge for at gruten holder seg i kjelen – og ikke havner i…
2080
I kunnskapsbedrifter er de fleste verdiene immaterielle. For å ivareta disse, er det viktig at ansatte er bevisste egne og andres immaterielle eiendom og IP-rettigheter, slik at selskapet beholder sitt konkurransefortrinn og unngår IP-lekkasjer.
1256
Bedrifter som driver teknologisk innovasjon har behov for å overvåke konkurrenter og marked. Det gjør det mulig å styre egen utvikling slik at man alltid skiller seg fra konkurrentene.
1356
For å opprettholde konkurransekraften er det viktig å sikre seg immaterielle rettigheter i de markedene bedriften opererer. Det medfører at man bør ha rutiner for overvåking og håndhevelse i landene der bedriften har virksomhet.
1271
Designbeskyttelse gir deg enerett til å utnytte dine produkters design kommersielt. Måten produktet er utformet på kan være et viktig differensierende element som avgjør produktets suksess. Riktig vern hindrer andre i å kopiere ditt produkt.
3449
Ditt varemerke, samt logoer, slagord og ord- eller bokstavkombinasjoner, er kjennetegn som skiller dere fra konkurrentene. For å ivareta posisjonen i markedet bør bedriftens kjennetegn forvaltes slik at ikke andre kan utnytte ditt varemerke til…
4083
Skal du opprette varemerke for et registrert legemiddel, er det viktig å vite hvilke 7 krav som stilles for å komme gjennom Statens Legemiddelverks nåløye.
2074
Norsk fiskerinæring ønsker å være representert med sterke varemerker internasjonalt. Næringen fokuserer nå på bærekraft, innovasjon og et solid omdømme.
2514
Endringer i alkoholreklameforskriften 1. 11 lar produsenter og salgssteder vise flasker og logoer på nett. Nå kan norske bryggerier bygge merkevare på hjemmebane.
2605
Et tysk filmdistribusjonsselskap har registrert varemerket og logoen til Popcorn Time. Hva sier våre varemerkeeksperter om dette?
1762
Ny rapport viser at salg av kopiprodukter fører til tap av store verdier og mange arbeidsplasser i sportsutstyrsbransjen i Europa.
1993
Ti milliarder, tre striper, to whiskyflasker og én rød drakt.
2569
bolger