Kundeprat med HTS

HTS med fokus på sikring og vekst

HTS gjør stor suksess med innovasjon for å sikre våre barn. De er opptatt av å beskytte sitt konkurransefortrinn. Vi tok en prat med fjerde generasjon Torgersen.

11. september 2015

Suksessbedriften HTS, best kjent for sine produkter under merkevarene BeSafe® barneseter, VOKSI® vognposer, Packline® takbokser og Hamax® sykkelseter og ake-produkter, alle ledende merker for konsumenter i mange land. Sentralt i selskapets vei til suksess, har vært et bevisst forhold til å beskytte bedriftens viktigste verdier i form av deres unike varemerker og tekniske løsninger. Dette har gitt dem et vedvarende internasjonalt konkurransefortrinn.

Bedriften er Skandinavias ledende innen utvikling og produksjon av beskyttelsesutstyr for gravide og barn; som bilbarnestoler, sykkelseter og hjelmer, takbokser, akebrett, sykkelseter, elektriske ATV og mye annet. – Vi føler absolutt at vi lager produkter som gir noe som betyr mye for samfunnet vårt, sier Torgersen.

Beskytter sitt konkurransefortrinn

HTS’ produkter har en sterk posisjon blant målgruppen, som inkluderer foreldre med barn i alle aldre så vel som vordende foreldre. Deres fokus på merkevarebygging av blant annet BeSafe® og Voksi®, og deres stadige videreutvikling av unike tekniske løsninger innen sikring av barn, har skaffet HTS et konkurransefortrinn som er viktig å beskytte.

HTS har et aktivt forhold til å sikre dette konkurransefortrinnet ved å forvalte og etablere sine immaterielle rettigheter. Samarbeid mellom produktutviklere, designere og IP-rådgivere har resultert i en verdifull portefølje av rettigheter innenfor patenter, design og varemerker.

Sikrer 80 % av bedriftens verdier

Undersøkelser viser at opp mot 80 % av verdiene i en moderne kunnskapsbedrift er immaterielle. De immaterielle verdiene (IP) kommer gjerne fra ansattes kunnskap, erfaring og kreativitet, slik vi også ser i HTS. Konkurranseevnen er i stor grad knyttet til en god plan for beskyttelse av deres immaterielle rettigheter (IPR), som er samkjørt med bedriftens øvrige forretningsplan.

Et samarbeid om teknologi og IP

Stanko Bradvarevic og Thomas Gaarder-Olsen er kundeansvarlig for HTS. Stanko er patentrådgiver med kunnskap om en rekke tekniske områder, Thomas er advokat og har mange års erfaring med å gi juridiske- og strategiske råd innen immaterielle rettigheter (IPR), herunder patent, varemerke og design. Med deres kunnskap om teknologien som HTS håndterer og de juridiske tjenestene de trenger, har de i prosjektsamarbeidet med spesialistene i HTS utviklet en IP-strategi som inneholder blant annet flere patenter, varemerker og designbeskyttelse.

Bistår innen alle sider av immaterialretten, med fokus på varemerker og piratkopier. Klientene inkluderer noen av landets største aktører innen næringsmidler og forbrukerartikler.
Stanko Bradvarevic
Siv. Ing - Marinteknikk
Marineingeniør med kunnskap om marin hydrodynamikk, boring og slam, forsvarsteknologi som våpen og lyddempere, barnestoler, aerodynamikk, måleteknikk, funksjonelle materialer m.m.

Vil du vite mer om hvordan du kan sikre og forsterke din bedrifts konkurransefortrinn?

Relaterte artikler

Les mer interessant innhold om temaet.

Når patenter bidrar til bedre liv

Arcoral
Les om tannlegen fra Hokksund som har utviklet, patentert og solgt en unik løsning som gjør hverdagen bedre for mange kreftpasienter over hele verden.
1063
Ved å patentere sin unike foredlingsprosess, har norske Kebony blitt løftet frem som et miljøteknologiselskap i verdensklasse.
6147

Beskyttelse mot livsfarlige kopier

Laerdal
Laerdal Medical AS er verdensledende med sitt livredningsutstyr, og bruker patent- og designbeskyttelse for å bekjempe helseskadelige kopier.
5065
Design er en driver for verdiøkning og kundelojalitet, noe Designdagen 2015 presenterte mange strålende eksempler på.
2153
Ved å klikke "Motta nyhetsbrev" samtykker du til å motta markedsføring fra Onsagers. Les vår personvernserklæring her.
  • Motta nyhetsbrev på e-post
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.
bolger