Arrangement

NHOs Mat og Drikkes årskonferanse

26. september

Vulkan Arena, Oslo, 0175

En næring som utfordres på alt fra miljø, ernæring og internasjonal handelspolitikk samles man for en fot i bakken på NHO’s mat og drikke årskonferanse.

I 2019 utfordres mat- og drikkeproduksjonen, som andre næringer, av behovet for lavere miljø- og klimaavtrykk, for økt transparens omkring råvarer og produksjon, og for å redusere kostholdsrelaterte sykdommer i befolkningen. Vi stiller stadig nye krav og forventninger til den maten og drikken vi kjøper.

På agenda:
•Som verdenssamfunn står vi overfor mange og sammensatte utfordringer knyttet til mat. Hvordan står det egentlig til i Norge?
•Kan naturgitte norske forhold gi oss fortrinn og bidra til å gjøre utfordringer om til muligheter for norsk mat- og drikkenæring?
•Hvordan løser vi de bærekraft- og helseutfordringene vi står overfor samtidig som vi skaper vekst og verdi for bedriftene i næringen og samfunnet vårt?

Hele verdikjeden for matproduksjon i Norge samles på NHO Mat og Drikkes årskonferanse, og du vil møte representanter fra globale og nasjonale mat- og drikkeprodusenter, dagligvarehandelen og råvareproduksjon. I tillegg møter du sentrale aktører fra myndighetene og politikken.

Onsagers stiller med IP-sjekk

Onsagers ved Kristoffer og Thomas stiller på NHOs Mat og Drikkes årskonferanse med en ny digital IP-sjekk. Tar man en Onsagers IP-sjekk™ får man råd på hvordan man kan sikre og stryke sin konkurransekraft ved bruk av IP og IPR. Ta kontakt med oss for en prat om hvordan vi kan hjelpe din bedrift å sikre og styrke ditt konkurransefortrinn.

Sagt og Onsagers IP-sjekk:

– «gir nyttige innspill til bedriftens strategiske plan»

– «løfter frem behov for bedre avtaler»

– «avdekker verdier som ikke er sikret godt nok»

Ta en IP-sjekk – her

Arrangementsinfo

Vulkan Arena

Vulkan 26,
Oslo, 0175

26. september

Kontaktpersoner

Hjelper bedrifter med å opprette og beholde IP-rettigheter, lage strategier, heve kompetansen og bistå ved rettstvister. Hans 8 år i Patentstyret har vært verdifullt for klientene.
Bistår innen alle sider av immaterialretten, med fokus på varemerker og piratkopier. Klientene inkluderer noen av landets største aktører innen næringsmidler og forbrukerartikler.

Relaterte artikler

Les mer interessant innhold om temaet.

Årets Frisk Fisk-konferanse ga håp om at lakselusa endelig skal møte sin Nemesis. Kari Simonsen deler sine refleksjoner etter konferansen.
630
Endringer i alkoholreklameforskriften 1. 11 lar produsenter og salgssteder vise flasker og logoer på nett. Nå kan norske bryggerier bygge merkevare på hjemmebane.
1648
Fiskeri- og havbruksnæringen trenger å ta eierskap til egne kommersielle fordeler for å kunne ta ansvar for verdiskapningen etter oljen.
1587
bolger