Arrangement

Næringsmiddeldagene 2017

25. januar 2017 - 27. januar 2017

Grand Hotel,Oslo,0159

Digitalisering, ernæring og innovasjon vil være aktuelle temaer på Næringsmiddeldagene 2017, hvor vi møter produsenter, leverandører, konsulenter og forskere.

Næringsmiddelbransjen møtes på Næringsmiddeldagene 2017. Det er et forum for idé- og kunnskapsutveksling. Dagene, som arrangeres 25.–27. januar på Grand Hotel, vil inneholde mange aktuelle foredrag, debatter, bedriftsbesøk og utstilling. Det sosiale programmet på Næringsmiddeldagene gjør at kolleger får nødvendig kontakt og erfaringsutveksling

Næringsmiddeldagene er av mange blitt omtalt som et bindeledd mellom forskning og forvaltning.

Last ned programmet her

Sikring av investering i FoU og merkevarebygging

Næringsmiddelbransjen er kjent for sitt høye konkurransenivå, hvor det investeres store summer i FoU og merkevarebygging. Målet er å gi norske forbrukere «den gode brukeropplevelser», da gjerne i form av god smak, riktig holdbarhet, smart funksjonalitet og optimal ferskhet, for å nevne noen. Det ligger mye forskning og utvikling bak disse gode brukeropplevelsene, noe som Onsagers’ næringsmiddelteam til daglig jobber med å videreforedle til et mer varige konkurransefortrinn.

Ved å beskytte sine investeringer i forskning med patent og merkevarebygging med varemerkebeskyttelse, sikrer man at investeringene gir både langvarige konkurransefortrinn og en reell verdi på bunnlinjen.
 
Les mer om næringsmiddelindustrien og IP her

alkoholreklame

 

Arrangementsinfo

Grand Hotel

Karl Johansgate 11
Oslo, 0159 Norway

25. januar 2017 - 27. januar 2017

Kontaktpersoner

Anette Hauger
Cand.scient. - uorganisk Kjemi
Utdannet innen uorganisk kjemi med kunnskap om metaller og materialkjemi, keramisk materialvitenskap, kjemiteknikk, funksjonelle materialer, brenselceller og solceller m.m.

Relaterte artikler

Les mer interessant innhold om temaet.

Endringer i alkoholreklameforskriften 1. 11 lar produsenter og salgssteder vise flasker og logoer på nett. Nå kan norske bryggerier bygge merkevare på hjemmebane.
2129
Fiskeri- og havbruksnæringen trenger å ta eierskap til egne kommersielle fordeler for å kunne ta ansvar for verdiskapningen etter oljen.
2156
Det er like viktig å beskytte sitt varemerke som å installere alarm – og det bør altså gjøres før ulykken er ute. Det motsatte har mange smertelig erfart.
2977
1
Hva gjør du når varemerket ditt kommer i ordboka som en generisk beskrivelse, og konkurrentene kan begynne å bruke det i sin markedsføring?
3438
bolger