Arrangement

MARQUES – VAREMERKE VS. MERKEVARE

20. september 2016 - 23. september 2016

The Melia Villaitana,Benidorm,03502

MARQUES 2016 – årlig internasjonal varemerkekonferanse. Årets hovedtema er «Varemerke versus Merkevare».

Tema for MARQUES’ 30. årlige konferanse er MERKEVARE versus VAREMERKE. Mange av konferansens «sessions» vil adressere ulike aspekter ved dette spørsmålet, og fokusere på juridiske aspekter og utfordringer med «MERKEVARE VS. VAREMERKE».  Konferansen vil ta for seg siste nytt innen håndhevelse i Europa, geografiske indikatorer i tillegg til oppdatering av siste nytt innen EUIPO, WIPO og European CEU rettspraksis.

Onsagers stiller med varemerkeeksperter

Varemerkerådgiver Carl. J. Bjerkelund, leder for internasjonalt team Christiin Sangvik-Jebsen og leder for juridisk avdeling Ann-Cathrin Hoel vil stille på årets MARQUES med avtaleboken fylt opp av møter med internasjonale partnere og klienter.

Ta gjerne direkte kontakt for å avtale tid med våre rådgivere (klikk på navn i avsnittet over).

Les mer om varemerke og hvorfor det er din viktigste eiendom her.

Her kan du få svar på vanlige spørsmål om varemerker.

Bryggeri_560

 

 

Arrangementsinfo

The Melia Villaitana

Avenida Alcalde Eduardo Zaplana, 7
Benidorm, 03502 Spain

20. september 2016 - 23. september 2016

Kontaktpersoner

Håndterer varemerker, piratkopier og urettferdig konkurranse for multinasjonale selskaper. Tidligere leder for Patentstyrets juridiske avdeling og var deres delegat i WIPO og EPO.
Carl J. Bjerkelund
LL.B. Juss
Fokus på varemerkebeskyttelse, designbeskyttelse, konflikter, avtaler og forhandlinger. Bistår kunder i alle typer industri, og var første i Norge til å registrere et fargemerke.
Ann-Cathrin Hoel
Advokat - Leder Juridisk
Leder for juridisk avdeling og har over 25 års erfaring med IP. Jobbet tidligere som in-house-advokat og IP-leder i store konsern og som juridisk rådgiver i Patentstyret.

Relaterte artikler

Les mer interessant innhold om temaet.

Skal du opprette varemerke for et registrert legemiddel, er det viktig å vite hvilke 7 krav som stilles for å komme gjennom Statens Legemiddelverks nåløye.
1564
Det er like viktig å beskytte sitt varemerke som å installere alarm – og det bør altså gjøres før ulykken er ute. Det motsatte har mange smertelig erfart.
2977
1
Hva gjør du når varemerket ditt kommer i ordboka som en generisk beskrivelse, og konkurrentene kan begynne å bruke det i sin markedsføring?
3438
bolger