Arrangement

Designindustrikonferansen 2017

27. april 2017

DOGA,0182

På Designindustrikonferansen møtes en vekstnæring som kan bidra positivt i omstillingen av Norge. Fokus på årets konferanse er «Designmingle», miljø, nye forretningsmodeller og distribusjon.

«Norsk Design – en industriell vekstnæring?» er rød tråd på Designindustrikonferansen den 27. april i Oslo (videreføringen av Møbel+interiørkonferansen med nytt navn og dels nytt innhold).

Årets konferanse avholdes på DOGA, Hausmannsgt. 16 i Oslo,  og temaene er:

  • Nye forretningsmodeller og distribusjon
  • Material og miljø
  • Designmingel

Designindustrikonferansen er bransjens største møteplass og nettverksarena – hvor du møter mange bedriftsledere og i år også et stort antall fremadstormende designere.  I fjor samlet konferansen vel 120 deltakere – og er det største faglige bransjetreffet innenfor møbel og interiør hvor hele verdikjeden er samlet, inkludert oss som driver med designbeskyttelse.

Onsagers med NHO-avtale om designbeskyttelse

En bedrifts gode ideer bør forvaltes og beskyttes på en slik måte at de ikke krenkes eller stjeles av andre. NHO har  inngått en langsiktig samarbeidsavtale med Onsagers AS på patent-, varemerke- og designbeskyttelse. Gjennom samarbeidsavtalen tilbys NHO-medlemmer en rekke kostnadsfrie og rabatterte tjenester hos Onsagers AS, herunder en gratis IP-sjekk. Les mer her.

Les om konferansen i 2015.

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

 

Stolt bransje med store ambisjoner

Møbel- og interiørbransjens høye målsetninger krever en langt mer aktiv tilnærming til immaterielle rettigheter (IPR).

Arrangementsinfo

DOGA

Hausmanns gate 16 0182

27. april 2017

Kontaktpersoner

Bistår innen alle sider av immaterialretten, med fokus på varemerker og piratkopier. Klientene inkluderer noen av landets største aktører innen næringsmidler og forbrukerartikler.
Hjelper bedrifter med å opprette og beholde IP-rettigheter, lage strategier, heve kompetansen og bistå ved rettstvister. Hans 8 år i Patentstyret har vært verdifullt for klientene.

Relaterte artikler

Les mer interessant innhold om temaet.

Norske selskaper ligger helt i front på additiv tilvirkning, også kjent som 3D-printing. Den nye teknologien byr på mange fordeler, men også nye utfordringer relatert til kopiering, beskyttelse og håndheving av patent.
2158
Ny rapport viser at salg av kopiprodukter fører til tap av store verdier og mange arbeidsplasser i sportsutstyrsbransjen i Europa.
1810
Design er en driver for verdiøkning og kundelojalitet, noe Designdagen 2015 presenterte mange strålende eksempler på.
2621
Produktetterligninger innebærer mye mer enn piratkopierte vesker fra Syden. Hva gjør du når du blir etterlignet?
2250
bolger