Komplisert IP-landskap for næringsmidler
Næringsmiddel- og ernæringsindustrien er preget av stadig lansering av nye produkter og metoder. Det er mange patenter og mye IP som skal forvaltes og skape verdier. Onsagers bransjeteam består av ingeniører og jurister som har spesialkompetanse på IP for næringsmidler og ernæring.
Sunnere og ferskere merkevarer
Høy konkurranse fra inn- og utland, mektige kjeder og kravstore forbrukere som stadig vil ha nye, sunnere og ferskere produkter, fordrer en klar IP-strategi.
REAL® suksessoppskrift
Kombinasjonen av norske kvalitetsråvarer, stolte kokker og en unik frysetørkingsprosess har gjort Drytech til hoffleverandør til Forsvaret, NATO og tur-Norge. Nå er maten og merkevaren REAL® også i ferd med å erobre Europas friluftsentusiaster.
Etablering av rettigheter
I en moderne kunnskapsbedrift kan så mye som 80 prosent av de totale verdiene være immaterielle. Med patent-, varemerke- eller designbeskyttelse kan man ta eierskap til bedriftens viktigste verdier.