Aktuelt

REAL® suksessoppskrift

Kombinasjonen av norske kvalitetsråvarer, stolte kokker og en unik frysetørkingsprosess har gjort Drytech til hoffleverandør til Forsvaret, NATO og tur-Norge. Nå er maten og merkevaren REAL® også i ferd med å erobre Europas friluftsentusiaster.

Farmasøytisk perspektiv i en livssyklus IP-strategi

Utvikling av et nytt legemiddel til markedet er en lang og kostbar prosess. Tar man med et farmasøytisk perspektiv knyttet til formuleringer inn i en full livssyklus IP-strategi kan man oppnå ytterligere konkurransefortrinn.
Norske SpermVital har utviklet en ny metode som øker sannsynligheten for vellykket inseminering, ved bruk av alginat og skånsom fryseteknologi. Slik blir hverdagen enklere og økonomien bedre for norske melkebønder.
1410
Like før jul avsa Høyesterett dom i den såkalte «Lilla-saken». Dommen tydeliggjør om og når det er mulig å ta eierskap til farger på merkevarer, og er spesielt interessant for alle som jobber med markedsføring…
2109
De store markedsplassene på nett tar IP-rettigheter på alvor og er raske med å fjerne salgsannonser som inneholder kopivarer. Men for å kunne kreve dette må du ha rettighetene i orden.
1636
Å beskytte varekategorier som sko og klær mot kopier, har vist seg å være en nesten umulig oppgave ut over varemerkebeskyttelse. Ny teknologi, som 3D-printing, NFC-chips og blockchain, kan være løsningen.
325

Bruker blockchain for å bekjempe kopister

Å beskytte varekategorier som sko og klær mot kopier, har vist seg å være en nesten umulig oppgave ut over varemerkebeskyttelse. Ny teknologi, som 3D-printing, NFC-chips og blockchain, kan være løsningen.
325
Blockchain chukkas
IMG_2382

Rapid Prototyping hos ProtoMore

I Molde finner man et innovasjonsmiljø som fokuserer på moderne tilnærming til innovasjon, med prøving og feiling som deres mantra. Vi tok en prat med lederen for Nytt næringsliv i ProtoMore, Jørn Heggertveit.
2277

Løser en av oljeindustriens største utfordringer med menneskeskapt vulkan

Permanent brønnplugging, eller P&A, er en hodepine for oljebransjen. Tilgjengelig teknologi representerer svært høye kostnader og antas å ha variabel levetid. Men det var før norske Interwell P&A kom opp med ideen om å bruke…
411
A002_C050_08227P_0010

IP-Strategi som styrker konkurranseevnen

Med grunnlag i en oversikt over bedriftens immaterielle verdier, markedssituasjon og handlingsrom, utarbeides en IP-strategi som skal bidra med å sikre og styrke bedriftens konkurransesituasjon.
Ved å klikke "Motta nyhetsbrev" samtykker du til å motta markedsføring fra Onsagers. Les vår personvernserklæring her.
  • Motta nyhetsbrev på e-post
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.
bolger